Amerikansk tennisstjerne nægter at tale om Trump på pressemøde

Den amerikanske tennisstjerne lukkede hurtigt et politisk spor under et pressemøde i Melbourne.

Foto: Colin McPhedran / Shutterstock.com
Foto: Colin McPhedran / Shutterstock.com

Den amerikanske tennisspiller Amanda Anisimova afviste blankt et politisk spørgsmål under et pressemøde ved Australian Open. Det skriver Daily Mail.

Anisimova mødte pressen efter sin sejr i anden runde, hvor hun slog Katerina Siniakova med cifrene 6-1, 6-4.

Interviewet tog dog en uventet drejning, da en journalist spurgte ind til, hvordan hun havde det med at repræsentere USA i den nuværende politiske kontekst.

Den 24-årige svarede indledningsvist, at hun altid er stolt af at repræsentere sit land. 

– Jeg er født i USA, så jeg er altid stolt af at repræsentere mit land. Mange af os klarer os rigtig godt, lød det fra Anisimova.

Da journalisten fulgte op med et spørgsmål om, hvorvidt udviklingen i USA det seneste år havde kompliceret den følelse, satte Anisimova dog en klar grænse.

– Jeg synes ikke, det er relevant, svarede hun kort.

Episoden kommer i en tid, hvor politik i stigende grad har fundet vej ind i den sportslige verden, hvor profiler offentligt har forholdt sig til samfundsforhold og politiske spørgsmål – herunder debatter relateret til Donald Trump.

Anisimova valgte dog at holde fokus på sporten og sin turnering i Melbourne, hvor hun nu er videre til næste runde.

Seneste nyt
Flere nyheder
Om
SportInsider.dk udgives af:
Busekist Digital
CVR: 28491735

Trindsøvej 6, 1.
8000, Aarhus C
Danmark
SportInsider.dk