Den amerikanske tennisstjerne lukkede hurtigt et politisk spor under et pressemøde i Melbourne.

Den amerikanske tennisspiller Amanda Anisimova afviste blankt et politisk spørgsmål under et pressemøde ved Australian Open. Det skriver Daily Mail.
Anisimova mødte pressen efter sin sejr i anden runde, hvor hun slog Katerina Siniakova med cifrene 6-1, 6-4.
Interviewet tog dog en uventet drejning, da en journalist spurgte ind til, hvordan hun havde det med at repræsentere USA i den nuværende politiske kontekst.
Den 24-årige svarede indledningsvist, at hun altid er stolt af at repræsentere sit land.
– Jeg er født i USA, så jeg er altid stolt af at repræsentere mit land. Mange af os klarer os rigtig godt, lød det fra Anisimova.
Da journalisten fulgte op med et spørgsmål om, hvorvidt udviklingen i USA det seneste år havde kompliceret den følelse, satte Anisimova dog en klar grænse.
– Jeg synes ikke, det er relevant, svarede hun kort.
Episoden kommer i en tid, hvor politik i stigende grad har fundet vej ind i den sportslige verden, hvor profiler offentligt har forholdt sig til samfundsforhold og politiske spørgsmål – herunder debatter relateret til Donald Trump.
Anisimova valgte dog at holde fokus på sporten og sin turnering i Melbourne, hvor hun nu er videre til næste runde.