Stjerne genåbner Big Three-debatten: Derfor er Djokovic bedst

Den tidligere tennisspiller har genåbnet den evige debat om, hvorvidt Novak Djokovic, Rafael Nadal eller Roger Federer er bedst.

Foto: FiledIMAGE / Shutterstock.com
Foto: FiledIMAGE / Shutterstock.com

Den tidligere tennisspiller David Nalbandian har givet sit syn på den mest tilbagevendende debat i tennissportens historie.

I et nyligt interview med YouTube-programmet Clank analyserede han eftermælet efter “Big Three”, som han selv mødte adskillige gange i løbet af sin karriere.

Nalbandian har faktisk en bemærkelsesværdig rekord som den eneste spiller, der har besejret alle tre fra Big Three i samme turnering på vej mod titlen.

Han vandt Madrid Open ved at slå Rafael Nadal i kvartfinalen, Novak Djokovic i semifinalen og Roger Federer i finalen.

Dermed blev han den kun tredje spiller nogensinde, der slog verdens nummer 1, 2 og 3 i samme uge – efter Boris Becker (Stockholm 1994) og Novak Djokovic (Canada 2007).

Han mener, at der skal skelnes mellem objektive resultater og fansenes personlige præferencer. Nalbandian tøvede dog ikke med at pege på, hvem han selv synes, der er bedst.

– Jeg synes, der er enighed, men også forskellige smagspræferencer. Uden tvivl er Nole den bedste målt på resultater og det hele, sagde han ifølge TennisUpToDate.

– Men man kan bedre lide Roger og Rafa, som statistik er lidt lavere, men som symbolsk betød langt mere for folk end Nole. Så det handler også om præferencer.

Han understregede, at selvom Djokovic har overtaget rent statistisk, indtager Roger Federer og Rafael Nadal en anden og mere symbolsk plads i manges hjerter.

– Det handler mere om smag og det indtryk, han efterlod hos folk. For mig er den bedste Djokovic og den mest professionelle – og så kan man bedre eller dårligere lide de andre, sagde han.

Seneste spilforslag
Om
SportInsider.dk udgives af:
Busekist Digital
CVR: 28491735

Trindsøvej 6, 1.
8000, Aarhus C
Danmark
SportInsider.dk