Trods en sejr i sin første kamp ved Australian Open, er Jannik Sinner ikke tilfreds med sit niveau.

Jannik Sinner siger, at han ikke føler sig helt sikker på de ændringer, han har foretaget ved sin serv, selvom han indledte Australian Open med en sejr i første runde over Hugo Gaston.
Den forsvarende Australian Open-mester havde dog fuld kontrol over kampen ved stillingen 6-2, 6-1, da Gaston var nødt til at trække sig.
Sinner førte i 2025 an i forhold til procentdelen af vundne servepartier på ATP Tour (92 %), men mener stadig, at der er “meget plads til forbedring”.
Det gjorde han klart, da han blev spurgt om de ændringer, han har foretaget siden nederlaget i US Open-finalen mod Carlos Alcaraz i september.
– Jeg følte, at serven var – og stadig er – et slag, hvor jeg har brug for at forbedre mig, sagde han ifølge BBC.
– Vi har ændret bevægelsen en smule og rytmen i serven. Før var den lidt for hurtig i starten. Nu er den lidt langsommere.
– Indimellem mister jeg den stadig. Det er ikke et slag, jeg føler mig helt sikker med, men vi arbejder på det. Det er et af – hvis ikke det – vigtigste slag, vi har, da det kan give dig så mange gode ting.
Bortset fra kampens første parti, hvor han kæmpede sig tilbage fra 0-40 og holdt sin serv, var Sinner sjældent presset i opgøret mod Gaston.