Flere af tennissportens helt store stjerner har sagt ja til at deltage i et vildt event forud for Australian Open.

Arrangørerne af Australian Open har formået at få tre flere topspillere til at deltage i deres 1 Point Slam-event, der finder sted under åbningsugen i Melbourne Park.
I et forsøg på at øge tilskuernes engagement ved sæsonens første Grand Slam lancerede de Million Dollar 1 Point Slam, hvor 22 tennisspillere skal konkurrere mod 10 amatører fra Australien.
Her har de chancen for at vinde den store jackpot på 1 million australske dollars, som svarer til cirka 4,2 millioner kroner.
Eventet finder sted ugen før Australian Open, som begynder den 18. januar, på Rod Laver Arena. Det bliver en direkte knockoutturnering med 32 spillere.
Server afgøres og modtager gennem “Sten, saks, papir”, og derefter spiller de kun ét point. Spilleren, der vinder pointet, går videre til næste runde, og den sidste tilbageværende vinder jackpotten.
Carlos Alcaraz var den første spiller, der tilmeldte sig, og tidligere Wimbledon-finalist Nick Kyrgios var den næste til at bekræfte sin deltagelse.
Og nu er de to første kvindelige professionelle spillere blevet offentliggjort, da Iga Swiatek og Coco Gauff har tilsluttet sig. Det samme gælder for Jannik Sinner.
– At have stjerner som Iga Swiatek, Jannik Sinner og Coco Gauff forpligtet til at spille, sammen med helt almindelige australiere, der kvalificerer sig gennem statsmesterskaber, fanger præcis, hvad dette event handler om – at bringe mennesker sammen gennem tennis på en spændende og inkluderende måde, sagde turneringsdirektør for Australian Open, Craig Tiley
Swiatek og Gauff slutter sig derfor til begivenheden efter at have deltaget i United Cup, mens Alcaraz ikke spiller nogen officielle ATP-turneringer før Australian Open.