Den mexicanske boksestjerne vender tilbage til ringen i september, men modstanderen er dog fortsat ukendt.

Saul ‘Canelo’ Alvarez har bekræftet, hvornår han næste gang går i ringen. Den mexicanske bokser kæmper den 12. september 2026 i Saudi-Arabien, men hans modstander er dog endnu ikke offentliggjort.
Ifølge flere medier forventes den tidligere ubestridte verdensmester at gå efter endnu en titelkamp. Canelo har bokset hele 17 VM-kampe i træk, og sidst han deltog i en kamp uden et verdensmesterskab på spil, var tilbage i maj 2017.
Den 35-årige stjerne er fortsat blandt de højest rangerede i flere forbund. Han er nummer ét hos WBC, WBO og IBO, nummer to hos WBA og nummer tre hos IBF. Det åbner derfor op for flere mulige opgør i supermellemvægt.
En af de mest oplagte modstandere er Osleys Iglesias, der i øjeblikket sidder på IBF- og IBO-titlerne i vægtklassen. Den cubanske bokser har længe udfordret Canelo og er højt rangeret i begge organisationer.
En anden mulighed er WBC-mesteren Christian Mbilli, hvor Canelo som tidligere langvarig titelholder kan stå foran et obligatorisk titelopgør.
Situationen i WBO er mere åben, da bæltet for nuværende ikke er ejet af nogen. Her mødes Hamzah Sheeraz og Alem Begic den 23. maj ved pyramiderne i Giza for at afgøre, hvem der bliver ny mester. Vinderen kan potentielt stå klar til en kamp mod Canelo i september.
I den tungere let-sværvægt er Dmitry Bivol fortsat en mulig modstander, men russeren besejrede Canelo klart i 2022, hvorfor endnu en kamp måske ikke ligger i kortene for Canelo. Samtidig har David Benavidez også meldt sig på banen.
Alt peger dog på, at Canelo har planer om at fortsætte i supermellemvægt, hvor han i en årrække har været en af de mest dominerende aktører.