Landstræner Nikolaj Jacobsen holdt sig ikke tilbage, da han roste Emil Bergholt.

Danmarks sidste testkamp forud for EM endte med en sejr over Grækenland. Efter kampen gav landstræner Nikolaj Jacobsen sig til at tale med TV 2.
I denne forbindelse fandt han særligt rosende ord frem til Emil Bergholt, som har spillet to gode testkampe.
– Jeg vil gerne have lov til at sige, at jeg synes vores klart bedste spiller i de to kampe har været Emil Bergholt. Han har dækket fantastisk op. Outstanding faktisk, sagde han ifølge TV 2 Sport.
Jacobsen gav Bergholt ros for sin store alsidighed i midteraksen. Det skyldes, at han evner at dække både den såkaldte 3’er- og 4’er-position, som er de to midterste positioner i forsvaret.
Klubmæssigt har stregspilleren også rigtig godt gang i karrieren. Efter denne sæson tager han nemlig turen fra Skjern til Flensburg-Handewitt i Tyskland.
Bergholt er ikke den mest erfarne herre på landsholdet, da han fik sin debut ved en slutrunde, da han sammen med resten af mandskabet vandt den fjerde VM-titel i træk for et år siden.
Der er dog ingen garanti for, at han kommer til at spille sin anden slutrunde ved dt kommende EM, da han har en højgravid kæreste derhjemme.
– Nu var der heldigvis lidt ro på derhjemme, så vi tog ham med. Så må vi se, hvordan timingen bliver under EM, sagde Jacobsen.
Hvad enten det bliver med Bergholt eller ej, så spiller Danmark deres første kamp på vejen mod EM-titlen den 16. januar, hvor de møder Nordmakedonien.