Max Verstappen kan potentielt være den bedste kører i Formel 1 nogensinde, men han har stadig uforløst potentiale, mener Sebastian Vettel.

– Det skræmmende er, at han bliver bedre, siger Sebastian Vettel ifølge Motorsport.com.
På trods af, at hans Red Bull RB21 var betydeligt dårligere end McLaren MCL39 gennem det meste af 2025-sæsonen, tog Verstappen flere sejre og flere pole positions end nogen anden kører.
I podcasten Beyond The Grid roste Vettel den hollandske Red Bull-stjerne og beskrev ham ikke blot som talentfuld, men også hårdtarbejdende, samtidig med at han fremhævede hans afgørende ro.
– Vi ved, at han er god, men han bliver stadig bedre. Han er stadig sulten, og han vil stadig lære, sagde han.
– Jeg tror også, han arbejder rigtig hårdt bag kulisserne, og det er det, der gør ham så stærk. Og selvfølgelig er han oven i det velsignet med en masse talent.
– Men selv hvis han er en af de mest talentfulde kørere i feltet, så er det, der i sidste ende gør ham så stærk, en kombination.
– Men nøglen er hans hoved. I de situationer, hvor det gælder, holder han hovedet koldt, laver næsten aldrig fejl og leverer når han skal.
– Han mærker presset – det gør vi alle. Jeg tror ikke, det er muligt ikke at føle presset, men han er i stand til at finde et rum i sit hoved, hvor han kan lægge det til side og fokusere på det, der betyder noget.
Verstappens stærke mentalitet bliver særligt tydelig, når man ser ham håndtere intense kampe mod en anden kører.
– Ser du på hans manøvrer, da han var ung eller i sine første et, to, tre, fire år… Hans adfærd nu er langt mere moden, sagde tyskeren.
– Han går stadig efter de umulige huller og gør dem mulige, hvilket er fantastisk i forhold til hans evner, men han går ikke efter alle hullerne, fordi han ved, at de ikke er vigtige lige nu.
– Har han brug for at sætte ind, er han sandsynligvis en af de bedste til hurtigt at kæmpe sig gennem feltet, men hvis han ved: “Jeg har tid, og det betyder faktisk ikke noget”, så går han ikke i panik længere.