Verstappen efter svag start: Stiller krav til Red Bull

Den firedobbelte verdensmesteren efterlyser små forbedringer trods tekniske problemer og udfordrende sæsonstart for Red Bull.

Foto: Jay Hirano / Shutterstock.com
Foto: Jay Hirano / Shutterstock.com

Max Verstappen opfordrer Red Bull Racing til at foretage mindre forbedringer på holdets nye Formel 1-motor, men han er dog ikke bekymret for projektets fremtid.

2026-sæsonen er den første sæson, hvor Red Bull selv har udviklet en motor i samarbejde med Ford. Den nye RBPT-Ford-enhed debuterede ved sæsonens åbningsløb i Australien, men starten har dog generelt været præget af udfordringer.

Holdet er efter tre løb blot det fjerdebedste målt på antal scorede point. I Australien udgik Isack Hadjar endda med en motorfejl, mens Verstappen selv blev ramt af en lækage i ERS-kølingen i Kina.

Trods problemerne er Verstappen overordnet tilfreds med motorens potentiale, men han gør det klart, at der er behov for justeringer.

“Vores energidisponering er god. Det er ikke vores største problem,” siger han ifølge RacingNews365.

“Jeg synes faktisk, at vi kan blive bedre på korrelation og kalibrering, men når det kommer til ren motorkraft, er det bestemt ikke vores svageste punkt.”

Samtidig erkender han, at Red Bull stadig har et stykke op til konkurrenterne fra Mercedes, som han betegner som stærke.

Verstappen fremhæver også, at holdet arbejder på at forbedre samspillet mellem motorens systemer samt stabiliteten generelt.

“Vi skal forstå motorens energilevering lidt bedre og være mere stabile, men vi klarer os okay,” siger han.

Han understreger dog, at der stadig er områder, der kan optimeres – særligt i forhold til kommunikation og kalibrering.

“Det er stadig et meget nyt projekt, og jeg ved, at alle arbejder hårdt og gør deres bedste, så vi fortsætter bare arbejdet,” lyder det fra Verstappen.

Seneste nyt
Flere nyheder
Om
SportInsider.dk udgives af:
Busekist Digital
CVR: 28491735

Trindsøvej 6, 1.
8000, Aarhus C
Danmark
SportInsider.dk