Den tidligere Formel 1-kører Romain Grosjean var nærmest i chok over Oscar Piastris præstationer i slutningen af 2025-sæsonen.

McLaren-kører Oscar Piastri lagde stærkt ud med 12 podieplaceringer før sommerpausen, hvoraf seks af dem var sejre.
Efter pausen vandt han det hollandske Grand Prix og blev nummer tre i Italien, men derefter kørte han seks løb uden et eneste podie.
Efter McLarens diskvalifikation i Las Vegas formåede Piastri at vende formen og blev efterfølgende nummer to i både Qatar og Abu Dhabi.
– Oscar Piastri er den, jeg bare ikke forstår i år. Han var så stærk før sommerpausen, og så efter Monza, i fire-fem løb… Det føltes som om, det var hans fætter, der kørte, sagde Grosjean til beIN Sports.
– Og så kom Qatar, og vi så Oscar igen: den hurtigste mand på banen og pole-position. Han vandt ikke løbet, men det betød ikke så meget den weekend.
– Oscar var tilbage, og jeg syntes, han så solid ud i Abu Dhabi. Men på det tidspunkt havde han allerede tabt for meget terræn i kørernes mesterskab.
Grosjean slog også fast, at han er overbevist om, at Piastri ikke selv er tilfreds med sin sæson.
– Jeg kender ikke Oscar særlig godt. Jeg kan virkelig godt lide ham som person og som kører. Efter min mening er han meget skuffet over sin sæson.
– Når du har en føring på 34 point ved sommerpausen og slutter 13 point bagud, er det ikke det, du havde håbet på.
– Men han kommer til at lære. Han er stadig meget ung og har få sæsoner i F1. Han har vist et enormt potentiale og rigtig mange gode ting.
– Og han har også vist, at han i en periode på fire-fem løb ikke var på det niveau, han ønskede. Hvis han gentager det, han gør bedst, og får løst de problemer, bliver han verdensmester.
Piastri sluttede sæsonen som nummer tre – bag sin teamkammerat og verdensmester Lando Norris samt Red Bulls Max Verstappen.