Nico Rosberg har afsløret et særligt problem, der er relateret til Lewis Hamilton.

Nico Rosberg og Lewis Hamiltons anspændte forhold er ikke slut endnu, da en særlig tradition holder båndet mellem de tidligere holdkammerater og rivaler i live.
Rosberg og Hamilton arbejdede sig op gennem rækkerne mod Formel 1 sammen og skabte et ægte venskab, som dog ikke overlevede deres kamp om verdensmesterskabet.
I 2013, hvor den britiske kører sluttede sig til tyskeren hos Mercedes, blev forholdet mellem de to surt. I det tyske NDR Talkshow bekræftede Rosberg dog, at begge hans døtre er fans af Hamilton.
– Det er rigtigt. Det er mere end et svagt punkt. Det er et stort problem, sagde Rosberg med et smil på læben.
– Nej, det er fantastisk. Det er sødt af ham. Vi havde på en måde et fjendskab. Nu får begge børn en kæmpe kasse gaver fra ham på dørtærsklen hver jul. Det er en fin gestus.
– Han skal blive uden for døren. Men han er velkommen til at stille gaverne, jokede han også.
Rosberg mener, at det venskab, han og Hamilton havde, blev ødelagt, da de blev sat op imod hinanden med et verdensmesterskab på spil.
– Det skete med det samme, da vi kæmpede om verdensmesterskabet. Ikke før, sagde han til Eurosport.
– Men sådan er det altid. Når du kæmper for succes i hvert løb og for titler, så fungerer det ikke længere.
– Det byggede sig op fra løb til løb. Hvis du vil afgøre verdensmesterskabet til din fordel, kan du ikke lege kærlighed, fred og harmoni. Du er nødt til at teste grænser og gå ind i de grå zoner for at vinde. Især når to kørere er på så højt et niveau. Så bliver det ofte tæt.