Mekies: Verstappen løber risiko ved at blive hos Red Bull

Red Bull-teamchef Laurent Mekies anerkender, at Max Verstappen løber en risiko ved at blive.

Foto: Motorsport Photography F1 / Shutterstock.com
Foto: Motorsport Photography F1 / Shutterstock.com

Red Bull-teamchef Laurent Mekies har sat ord på Max Verstappens fremtid og erkender, at hollænderen løber en risiko ved at fortsætte hos det østrigske hold. Det siger han ifølge RacingNews365.

Verstappens fremtid var et stort samtaleemne i den seneste sæson, hvor Red Bull i perioder manglede fart, samtidig med at sportens nye motorreglement i 2026 nærmer sig.

Fra næste sæson vil Red Bull Racing for første gang producere sine egne motorer, som vil blive brugt af både holdet selv og søsterholdet Racing Bulls.

Det er et markant sats, selvom projektet får teknisk støtte fra Ford. Red Bull står dermed over for konkurrenter som Mercedes, Ferrari og Honda, der alle har stor erfaring som motorleverandører.

– Han tager en risiko sammen med os. Han er bevidst om den risiko, han tager, og han ved, at når man tager risici, kan man falde, sagde Mekies.

– Han er en del af projektet, lød det også fra teamchefen.

Den firedobbelte verdensmester blev tidligere kædet sammen med Mercedes, men valgte at blive. Han har også været sat i forbindelse med Aston Martin.

Ifølge Mekies skyldes det blandt andet Verstappens dybe engagement i motorsport og forståelse for udfordringens omfang.

Seneste nyt
Flere nyheder
Om
SportInsider.dk udgives af:
Busekist Digital
CVR: 28491735

Trindsøvej 6, 1.
8000, Aarhus C
Danmark
SportInsider.dk