Marko langer ud efter Perez: “Skabte sin karriere hos os”

Helmut Marko har taget til genmæle mod Sergio Perez, der har fremsat kritik af Red Bull på det seneste.

Foto: Motorsport Photography F1 / Shutterstock.com
Foto: Motorsport Photography F1 / Shutterstock.com
Få bonus på 100% op til 1.000 kr
* Reklamelink

Sergio Perez blev vraget af Red Bull Racing ved afslutningen af 2024-sæsonen, hvor han kæmpede med at præstere i den vanskelige RB20.

Perez havde ellers kontrakt til 2025, men de svingende resultater og manglende evne til at følge med Max Verstappen resulterede i, at den 36-årige til sidst blev smidt på porten.

Den sene beslutning efterlod Perez uden muligheder i 2025-sæsonen, men nu har han fået en af de to pladser hos det nye Cadillac-projekt i 2026.

Trods dette, har han også taget sig tid til at komme med flere spidse bemærkninger om sin tidligere arbejdsgiver, herunder at det var et problem, når han viste sig hurtigere end Verstappen.

I et interview med ORF tog Marko til genmæle mod Perez’ påstande og fremhævede, at hans karriere blev skabt hos Red Bull.

– Det er noget overraskende, for vi bør ikke glemme, at Checo Perez ikke havde en kontrakt. Han blev fyret fra det hold, som han i praksis holdt i live, sagde han.

– Jeg ved ikke præcist, hvor mange Grand Prix-løb han vandt, men især i 2022 var han i en periode med i kampen om verdensmesterskabet.

– At han til sidst stoppede med at præstere, havde flere årsager, men samlet set mener jeg, at Checo skabte sin karriere hos os.

Seneste spilforslag
Om
SportInsider.dk udgives af:
Busekist Digital
CVR: 28491735

Trindsøvej 6, 1.
8000, Aarhus C
Danmark
SportInsider.dk