Hvis de ikke kan få Max Verstappen, er der en anden Formel 1-stjerne, som Aston Martin gerne vil have fingrene i.

Aston Martin vil gerne lægge 2025-sæsonen 1 bag sig hurtigst muligt, og de kommende regelændringer kan blive afgørende for Lawrence Strolls ambitiøse projekt.
Stroll har investeret rigtig mange penge i Aston Martin, men tager man holdets manglende resultater i betragtning, har det ikke været pengene værd.
Fernando Alonso forsøgte at få det maksimale ud af AMR25-bilen, og Lance Strolls sæson opsummeres meget godt ved, at han otte løb i træk ikke scorede point.
Begge kørere står uden kontrakt efter 2026-sæsonen, og Aston Martin er allerede blevet sat i forbindelse med flere store profiler.
Max Verstappen er Aston Martins absolutte førstevalg, da han ganske enkelt befinder sig på et niveau over alle sine konkurrenter i feltet.
Men Ted Kravitz mener, at hvis Charles Leclercs frustrationer hos Ferrari vokser, og han begynder at se sig om efter et alternativ, kan Aston Martin være et oplagt bud.
– Lad os ikke glemme Charles Leclerc, sagde Kravitz i The F1 Show.
– Hans manager, Nicolas Todt, begyndte kort efter sommerpausen at tale om, at det er tid til, at Charles får en bil, der er værdig til et verdensmesterskab – og måske ser sig om efter andre muligheder.
– Selvom jeg mener, at han har kontrakt med Ferrari frem til udgangen af 2028, så kan det ende med, at Leclerc forlader Ferrari, før (Lewis, red.) Hamilton gør.
– Han har været fremragende i år, ikke? Vi laver vores rangeringer senere, men jeg tror, han er i min top-5. Han har været fantastisk. Han er klar til at vinde VM, ligesom Russell. Hvor skal han tage hen?
– Hvis Aston Martin med en Newey-bil og en Honda-motor rammer rigtigt om et par år og ikke får Verstappen, så ville jeg sætte Leclerc i spil dér.