Bearman melder ud efter voldsom F1-ulykke i Japan

Den unge brite slap med mindre skader efter et dramatisk uheld på Suzuka.

Foto: Motorsport Photography F1 / Shutterstock.com
Foto: Motorsport Photography F1 / Shutterstock.com

Oliver Bearman er sluppet relativt billigt fra sit voldsomme crash under Japans Grand Prix i Formel 1. Det fortæller han i en opdatering om sin helbredstilstand i kølvandet på den store ulykke, der skabte overskrifter verden over.

Den britiske kører var involveret i et uheld med høj hastighed på Suzuka-banen, hvor han ramte med en kraft på op mod 50 G i det berygtede Spoon-sving.

Ulykken opstod ifølge Sportbible som følge af en for høj lukkehastighed i forhold til en Alpine-bil kørt af Franco Colapinto, hvilket tvang Bearman til at reagere hurtigt under nedbremsning.

Efterfølgende blev han tilset på FIA’s lægecenter og fik konstateret nogle enkelte knubs på knæet. Selvom han havde tydelige smerter, blev han dog hurtigt meldt klar igen.

Nu fortæller Bearman, at han har det bedre, men at hjemrejsen efter løbet ikke var uden udfordringer.

“Jeg har det fint. Tak fordi du spørger,” siger han til Sportbible og fortsætter:

“Det var hårdt at rejse hjem, fordi jeg ikke kunne bevæge mig særlig meget efter ulykken.”

Trods uheldet ser Bearman sig selv som værende heldig. Allerede få dage efter var han tilbage på arbejde hos Haas, hvor han deltog i simulatortræning frem mod det kommende løb i Miami.

“Jeg havde lidt hævelse i knæet, men alt er okay nu. Det kunne have været meget værre, så jeg er meget taknemmelig,” siger han.

Bearmans ulykke har samtidig sat gang i nye overvejelser om sikkerheden i Formel 1. Episoden forventes at indgå i drøftelser mellem holdene og FIA om mulige regelændringer inden næste løb.

Seneste nyt
Flere nyheder
Om
SportInsider.dk udgives af:
Busekist Digital
CVR: 28491735

Trindsøvej 6, 1.
8000, Aarhus C
Danmark
SportInsider.dk