Max Verstappen har afsløret, at han havde en følelsesladet samtale, inden hans Red Bull-exit blev en kendsgerning.

Max Verstappen har afsløret, at han havde en meget følelsesladet telefonsamtale med en central allieret fra Red Bull Racing efter vedkommendes afgang fra holdet.
Helmut Marko er den seneste i rækken af flere højtstående teammedlemmer, der har valgt at sige farvel til Red Bull i løbet af de seneste to år. Inden da havde både Adrian Newey, Jonathan Wheatley og teamchef Christian Horner forladt holdet.
Marko havde sammen med Newey og Horner været en del af holdets F1-setup i tæt på to årtier, hvor han officielt fungerede som seniorrådgiver og havde indflydelse på en række vigtige beslutninger omkring kørerne.
Han stod Verstappen meget nær, og hollænderen indrømmede ved holdets præsentation af 2026-bilen, at han har i sinde at fortsætte med at spise frokost med Marko, når deres veje krydses.
– Vi havde en meget følelsesladet samtale efter Abu Dhabi. Det bliver lidt anderledes. Alle gode ting har en ende på et tidspunkt, sagde han ifølge GPFans.
– Vi kommer alligevel til at se hinanden. Hvis jeg tager til Graz, så spiser vi frokost sammen. Vi har opnået så mange fantastiske ting sammen, og det vil altid blive i vores tanker.
Den unge kører Isack Hadjar, som også har fået støtte af Marko på sin vej op gennem systemet, var også trist over Markos beslutning om at stoppe.
– Det er ærligt talt lidt trist, at Helmut er væk. Jeg kunne godt lide at have ham i paddocken, men han er stadig derude, og jeg ringer stadig til ham, sagde han.
Da Marko er kendt for sine aggressive og til tider brutale beslutninger omkring kørere, kan Hadjar muligvis se frem til en længere periode side om side med Verstappen end sine forgængere.
Yuki Tsunoda fik 22 løb ved siden af hollænderen, mens Liam Lawson blot fik to, inden han blev sendt retur til Racing Bulls.