Manchester United-legenden forventer en tæt kamp, men giver Manchester City en lille fordel i kampen om titlen.

Den tidligere Manchester United-spiller Wayne Rooney vurderer, at den kommende weekends opgør mellem Manchester City og Arsenal kan blive afgørende for mesterskabet i Premier League. Det siger han i en BBC-podcast.
Arsenal missede i weekenden muligheden for at øge føringen i toppen, da de tabte 2-1 hjemme mod Bournemouth. Nederlaget var klubbens tredje i fire kampe og kommer efter både en tabt finale i Liga Cuppen til Manchester City og et overraskende FA Cup-exit mod Southampton.
Samtidig leverede City en overbevisende præstation med en 3-0-sejr over Chelsea, hvilket reducerede afstanden til blot seks point. Med en kamp i hånden og et indbyrdes opgør på hjemmebane står Pep Guardiolas mandskab pludselig i en stærk position.
Rooney anser derfor også det kommende opgør som en reel nøglekamp i guldkampen.
“Ja, jeg tror, det bliver det,” siger han og tilføjer:
“Hvis City vinder, gør det dem til favoritter til titlen, men hvis Arsenal vinder, er det deres.”
Den tidligere angriber forventer en tæt affære i Manchester.
“Jeg tror, at Manchester City vinder 1-0. Det afgør det ikke helt, men det giver dem en fordel,” lyder vurderingen fra legenden.
Ifølge Rooney skyldes Arsenals svingende form blandt andet presset i slutfasen af sæsonen.
“De begynder at vise tegn på, at de knækker lidt, og City ved, hvordan man vinder titler,” siger han.
Tidligere på sæsonen spillede de to hold 1-1 i London, mens Manchester City vandt 2-0 i Liga Cup-finalen.