Guardiola slagter to City-stjerner efter Brentford-opgør

Pep Guardiola var ikke tilfreds efter Manchester Citys sejr over Brentford, og især to stjerner endte med at få kritik.

Foto: Christian Bertrand / Shutterstock.com
Foto: Christian Bertrand / Shutterstock.com

Rayan Cherki og Savinho sikrede Manchester City en 2-0-sejr over Brentford på Etihad Stadium, og de skal nu møde de forsvarende pokalvindere fra Newcastle i semifinalerne.

Guardiola foretog flere ændringer i startopstillingen og gav spillere som Erling Haaland, Gianluigi Donnarumma og Ruben Dias en velfortjent pause forud for lørdagens opgør mod West Ham.

Efter at have sat Phil Foden ind som erstatning for Oscar Bobb, foretog Guardiola fire udskiftninger i anden halvleg, hvor City kæmpede for at beskytte deres føring.

Da han efter kampen forklarede årsagen til udskiftningerne, kritiserede han sine to målscorere, Cherki og Savinho, for ikke at have “gjort deres arbejde” defensivt.

– Jeg er virkelig glad for den indflydelse, spillerne fra bænken havde, for i anden halvleg gjorde Rayan Cherki ikke det arbejde, han skulle defensivt – han havde ingen energi, og det samme gjaldt Savinho, sagde han ifølge Daily Mail.

– Derfor hjalp indskiftningerne af Josko (Gvardiol, red.), Matheus (Nunes, red.) og især Bernardo (Silva, red.) enormt meget med at øge tempoet.

– Jeg ønskede ikke at lade Nico Gonzalez og Nico O’Reilly spille 90 minutter igen – de har spillet meget, og vi har en enormt vigtig kamp mod West Ham på lørdag.

– Det samme gælder Phil (Foden, red.) – jeg ønskede ikke, at han skulle spille så mange minutter, men Oscars (Bobb, red.) skade ændrede planerne. Men alle, der kom ind fra bænken, var virkelig gode.

På trods af kritikken af det manglende defensive arbejde, havde Guardiola dog kun ros tilovers for Cherkis spektakulære åbningsmål.

Seneste spilforslag
Om
SportInsider.dk udgives af:
Busekist Digital
CVR: 28491735

Trindsøvej 6, 1.
8000, Aarhus C
Danmark
SportInsider.dk