Guardiola hylder Forest-spiller efter vigtig sejr

Pep Guardiola rettede særlig ros mod en Nottingham Forest-spiller efter lørdagens kamp.

Foto: ph.FAB / Shutterstock.com
Foto: ph.FAB / Shutterstock.com

Pep Guardiola har rost Nottingham Forest efter en vigtig sejr, der kortvarigt sendte Manchester City til tops i tabellen i Premier League.

Forest gik til pause med 0-0, inden Tijjani Reijnders bragte gæsterne foran. Kort tid efter udlignede Omari Hutchinson med sit første mål siden sit skifte fra Ipswich Town.

City tog dog deres ottende sejr i træk, da Rayan Cherki slog til syv minutter før tid. Men efter kampen indrømmede Guardiola, at hans hold blev sat grundigt på prøve.

– Alle de kilo, jeg tog på i løbet af juletiden, tabte jeg i dag. Jeg er i form igen. Hvilket hold Sean Dyche har skabt igen. Det er virkelig, virkelig, virkelig tre store point, sagde han til TNT Sports.

– Forest er et utroligt hold. Den måde de spiller på, gør de helt fantastisk. Igor vinder alle bolde. De har et hold af topkvalitet.

– Dette hold var i Champions League, hvis ikke for en eller to kampe i sidste sæson, og er nu i europæiske turneringer. Et fantastisk hold og et hårdt sted at komme til, især om vinteren.

– Vi har talt meget om dette de sidste par dage med spillerne. Vintertid, i Nottingham Forest, der skal du være der. Hvis vi ikke er klar i dag, så vinder vi ikke den kamp. Mentaliteten var utrolig, så jeg er virkelig tilfreds med drengene igen.

– Der var for mange spillere bag bolden og ikke rummene (i første halvleg, red.) Efterfølgende, da vi brød igennem, bevægede os indad og udad, så skabte vi chancer.

– Vi har spillet 18 kampe, så vi har nu afsluttet første del. Og i den anden ved vi, at der kommer mange kampe som i dag. Premier League bliver hårdere, hårdere og hårdere, men det er vigtigt at være der.

Seneste spilforslag
Om
SportInsider.dk udgives af:
Busekist Digital
CVR: 28491735

Trindsøvej 6, 1.
8000, Aarhus C
Danmark
SportInsider.dk