Bernardo Silva forlader Manchester City

Bernardo Silva har været i Manchester City siden 2017, men til sommer er det slut.

Foto: ph.FAB / Shutterstock.com
Foto: ph.FAB / Shutterstock.com
Få bonus på 100% op til 1.000 kr
* Reklamelink

FC Barcelona har genoptaget deres interesse i Manchester City-midtbanespiller Bernardo Silva forud for sommerens transfervindue.

Den spanske storklub har længe beundret den 31-årige portugiser og gjorde flere forsøg på at hente ham, da Xavi Hernández stod i spidsen for klubben.

På trods af den store interesse og ihærdige forsøg på at hente ham, satte Financial Fair Play-begrænsninger en tidlig stopper for et skifte.

Ifølge El Chiringuito TV er Silva igen på radaren i Barcelona, da hans kontrakt med City udløber efter denne sæson, og angiveligt er han selv klar til at forlade Etihad.

En fri transfer vil gøre Silva til en attraktiv mulighed på grund af hans erfaring og alsidighed, men hans alder, form og mulige lønkrav kan give Barcelona betænkeligheder.

Da klubben prioriterer forstærkninger på positionerne som angriber, midterforsvarer og venstre kant, er Silva fortsat til overvejelse snarere end en klar prioritet.

Ikke desto mindre er det en unik mulighed at kunne hente en spiller som Silva, der har været en fast del af truppen under Pep Guardiola i mange år.

I denne sæson har den 31-årige portugiser spillet 2.094 minutter under Guardiola, hvor han har bidraget med et mål og tre oplæg.

Seneste spilforslag
Om
SportInsider.dk udgives af:
Busekist Digital
CVR: 28491735

Trindsøvej 6, 1.
8000, Aarhus C
Danmark
SportInsider.dk