Den danske badmintonstjerne Anders Antonsen har meldt afbud til en stor turnering af en chokerende årsag.

India Open er en større badmintonturnering, der plejer at tiltrække nogle af de største stjerner i sporten.
Sådan kommer det dog ikke til at være i år. I hvert fald har flere spillere besluttet at melde afbud til turneringen.
En af dem, der har truffet en beslutning om netop dette, er danske Anders Antonsen. Han er et af de mest prominente navne til at gøre det, da han er nummer tre på verdensranglisten hos mændene.
I et opslag på det sociale medie Instagram afslører Antonsen, at det bestemt ikke er uden grund, at han har meldt afbud til turneringen.
Derimod skriver han, at det er forholdene ved turneringen – der afvikles i hovedstaden New Delhi – der har fået ham til at blive væk fra Indien.
– Mange er nysgerrige omkring, hvorfor jeg har trukket mig fra India Open for tredje år i træk. På grund af den ekstreme forurening i Delhi i øjeblikket mener jeg ikke, at det er et sted, der skal afholde en badmintonturnering, skriver han ifølge Ritzau.
– Jeg krydser fingre for, at det bliver bedre til sommer, når VM skal spilles i Delhi. Som resultat har BWF igen givet mig en bøde på 5.000 dollar (cirka 32.000 kroner.).
Antonsen har valgt også at dele et billede fra en virksomhed, der måler luftkvaliteten. På dette billede kan man se, at luftforureningen i storbyen faktisk er direkte sundhedsskadelig.
Den danske stjerne er ikke den eneste, der har fremlagt kritik af turneringen. Det samme er tilfældet for India Open.
Tirsdag gav hun et interview til Press Trust of India tirsdag, hvor hun blandt andet gav udtryk for, at træningshallen omkring 300 meter fra turneringshallen er alt for kold og har store mangler.